Glow

Det sägs att dofter är det som framkallar minnen allra starkast hos oss människor. Det blev jag minst sagt påmind om när jag hittade en gammal parfym idag... Glow. Jag köpte den i taxfreen när jag var tretton och vi hade varit i Frankrike och åkt skidor. Sen var den min följeslagare i kanske två år. Förstår ni vilken flashback till sena madisonnätter, den första häxblandningen, lockat hår, dåliga sminkningar, pojkarna man pussade på, uppskrapade knän och krossade små hjärtan. Jag är totalnostalgisk... Numera använder jag Marc Jacobs Daisy, men snart tänker jag byta. En doft för varje tid i livet, så blir det mycket lättare att minnas.


Kommentarer
Postat av: kisse

kommer du ihåg DATE parfymerna?

2009-01-31 @ 16:47:06
URL: http://kisselicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0