Rödvinssentimental

...igen. Jag tillhör nog dem som tror att ett eller två glas rödvin om dagen endast gör gott. Kanske gäller det endast för de som INTE häller i sig motsvarande en flaska vodka per helg, men jag ignorerar det och dricker sjukt mycket rödvin i veckorna också. Varje onsdag till exempel, åker jag hem till Ängelholm, lagar god mat med min familj, dricker gott vin och pratar om livet. Sjukt hur mycket mer man uppskattar deras middagssällskap när man bara är i det en dag i veckan istället för sju. Mycket kloka ord. Resulterar alltid i sentimentala känslor på tåget hem (just nu) för att ha en alldeles egen och unik familj. Och igår blev det rödvin och Masala House-premiär med de bästa. Mycket kloka ord där också, samt sentimentala "jag har verkligen världens finaste vänner"-känslor. Fantastiskt tycker jag att ALLA känner så, för det gör man ju. Annars hade man haft andra vänner. Nååååja, jag menar verkligen att två glas rödvin är det bästa receptet på insikt, klarhet och kärlek. Det är bara då jag känner mig klar i huvudet och säker på min sak. Inga negativa, bittra tankar, tveksamheter eller sorger i vägen. Har jag rätt eller är jag en sorglig alkoholist-to-be?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0